جدیدترین مطالب خلاقیت
خانه » اسلاید » آموزش ساخت آب نما

آموزش ساخت آب نما

ساخت آبنما

برای ساخت یک آبنما که شکل و شمایل خانگی داشته باشد به چند وسیله جزئی نیاز خواهید داشت. بهتر است تعلل نکنید و همین الان به حیاط خانه خود جلوه بدهید.

  • سطل پلاستیکی
  • دستگاه مخصوص پمپاژ آب
  • توری پلاستیکی یا فلزی
  • مقداری چوب
  • لوله فلزی بلند و باریک
  • تخته سنگ های طبیعی و صاف
  • دریل، بیل، چسب، پریز، کلید و …

مراحل ساخت آبنما

در حیاط گودالی به اندازه سطل پلاستیکی ایجاد کنید و سطل را داخل آن قرار دهید. سعی کنید سطلی که انتخاب می کنید به اندازه کافی عریض باشد.

ساخت آبنما

ساخت آبنما

دستگاه پمپاژ را داخل سطل گذاشته و لوله باریک را به آن وصل می کنیم. ارتفاع لوله باید متناسب با قد آبنما باشد. توجه کنید که دستگاه پمپاژ باید ضعیف باشد تا آب را به بالا فقط هدایت کند نه پرتاب! همچنین بهتر است برای کنترل فشار آب از یک شیر فلکه در ابتدای لوله استفاده کنیم.

ساخت آبنما

توری فلزی را به اندازه ی گودال جدا کرده و دور ها دور را چهارچوب می بندیم. در وسط توری سوراخی ایجاد می کنیم و میله فلزی را از آن جا رد می کنیم. سپس توری را روی گودال می گذاریم. قسمتی از توری را باز نگه دارید تا بتوان دستگاه پمپاژ را در صورت نیاز برداشت. همچنین بتوان آب به سطل اضافه کرد.

ساخت آبنما

روی گودال و توری کمی چوب می گذاریم. تا آبنما بر روی توری فشار وارد نکند. طول این چوب ها باید از عرض گودال بیشتر باشد در این صورت فشار ناشی از سنگ ها به زمین منتقل می شود نه به دیواره ی گودال و نه به توری.

ساخت آبنما

وسط تخته سنگ ها را با دریل سوراخ می کنیم. توجه داشته باشید که اندازه ی سوراخ ها باید کمی از لوله بزرگتر باشد. این سوراخ ها برای عبور دادن لوله از بین آبنما است و همچنین باعث می شود تخته سنگ ثابت نگه داشته شوند.

ساخت آبنما

تخته سنگ ها را یکی یکی از لوله عبور داده و روی یکدیگر می چینیم. در انتها کمی لوله باید کوتاه تر از تخته سنگ باشد. روی سوراخ تخته سنگ آخر 3 تا سنگ کوچک قرار دهید تا دیده شود و همچنین می توانید سنگی کوچکی که زیر آن سوراخ هایی برای عبور آب دارد، استفاده کنید.

ساخت آبنما

درنهایت روی چوب و توری را با سنگ هایی می پوشانیم تا دیده نشوند. بهتر است پریزی که دستگاه به آن وصل است دارای کلید روشن-خاموش باشد. داخل سطل (گودال) را پر آب کنید.

ساخت آبنما

در تصویر بعدی مراحل انجام کار و قسمت های مختلف این آبنما را مشاهده می کنید.

ساخت آبنما

 

نظر شما چیه؟

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال ضد روبات (الزامی)