جدیدترین مطالب خلاقیت
خانه » اسلاید » آموزش ساخت دستگاه میوه چین (میوه های کوچک مثل تمشک، آلبالو و گیلاس)

آموزش ساخت دستگاه میوه چین (میوه های کوچک مثل تمشک، آلبالو و گیلاس)

دستگاه (گیره) میوه چین

چیدن میوه هایی که در ارتفاع بیشتری قرار دارد، یکی از مشکلات کسانی است که باغ و یا درخت میوه دارند. در این بین چیدن برخی میوه ها مثل تمشک جنگلی به خاطر داشتن تیغ هایی روی شاخه و حتی برگ ها نیاز اساسی به داشتن دستگاه (گیره) میوه چین دارد. در ادامه این پست و چند پست آتی دیگر، ساختن چندین نمونه گیره برای سهولت کار چیدن میوه، آموزش می دهیم.

 

مراحل ساخت دستگاه (گیره) میوه چین

یک لوله pvc به ارتفاع مورد نیاز تهیه کنید. و سر آن را مثل قلم خوشنویسی با چاقوی گرم به صورت اریب ببرید و روی آن را مثل شکل با مداد یا ماژیک خط بکشید.

دستگاه (گیره) میوه چین

با قیچی قدیمی داغ یا چاقوی داغ خطوط را ببرید. سعی کنید کار برش خطوط را از خارج شروع کنید. برای سهولت در برش خطوط داخلی، ابتدا از وسط برش ایجاد کنید سپس روی خطوط را ببرید.

دستگاه (گیره) میوه چین

دستگاه (گیره) میوه چین

سمت بالا را روی حرارت بگیرید و سپس به دیوار صاف فشار دهید تا هم اندازه خم شوند. در این صورت هم از خمی ایجاد شده در دستگاه (گیره) میوه چین می توانید برای چیدن میوه استفاده کنید و هم از شیار داخلی گیره.

دستگاه (گیره) میوه چین

دستگاه (گیره) میوه چین

دستگاه (گیره) میوه چین

در انتها برای زیبایی کار انتهای لوله را نیز حرارت داده و روی جسمی چند ضلعی فشار دهید تا فرم مناسبی بگیرد. نحوه کار با این دستگاه (گیره) میوه چین این است که شاخه منتهی به میوه را داخل شکاف می گذاریم و سپس لوله را میپیچیم با این کار میوه از شاخه جدا می شود. در مورد میوه هایی مثل تمشک جنگلی، شاخه منتهی به میوه را داخل شکاف قرار دهید و دستگاه (گیره) میوه چین را به سمت خود بکشید. میوه اگر رسیده باشد راحت کنده شده و از داخل لوله پایین می آید. اما اگر نرسیده باشد به راحتی کنده نمی شود، بهتر است از کندن آن صرف نظر کنید چون اصلاً طعم تمشک رسیده و آب دار را نخواهد داد.

 

دستگاه (گیره) میوه چین

دستگاه (گیره) میوه چین

دستگاه (گیره) میوه چین

لینک مطالب مرتبط

آموزش ساخت دستگاه میوه چین (میوه های بزرگ)

آموزش ساخت دستگاه میوه چین (میوه های متوسط مثل گوجه سبز و زردآلو و هلو)

نظر شما چیه؟

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال ضد روبات (الزامی)