جدیدترین مطالب خلاقیت
خانه » خلاقیت و نوآوری » آموزش خلاقیت و نوآوری » ساخت آویز سقفی (لوستر) گچی یا سیمانی شیک و خلاقانه

ساخت آویز سقفی (لوستر) گچی یا سیمانی شیک و خلاقانه

آویز سقفی گچی

اگر دکور خانه یا کارگاه شما آجرنماست توصیه می کنم برای چراغ های آن از آویز سقفی گچی یا سیمانی استفاده کنید. در ادامه به آموزش ساخت این آویز می پردازیم. شما می توانید به جای آویز چراغ دیواری نیز بسازید، خلاقیت با شماست! هر ایده ای که داشتید شروع به انجام آن کنید تا ذهنتان خلاقیت را تمرین کند.

مواد و ابزار لازم

  • دو بطری پلاستیکی کوچک و بزرگ
  • لوله فلزی کوتاه
  • پیچ یا میخ
  • ملات سیمان یا گچ
  • دریل، تیغ موکت بر، سشوار
  • در صورت تمایل رنگ محلول در آب، قطعات تزیینی، قیطان، سنگ چرخ

آویز سقفی گچی

مراحل ساخت آویز سقفی گچی

ته بطری بزرگ را ببرید، در بطری کوچک و بزرگ را به یک اندازه سوراخ کنید و لوله فلزی را از آن ها عبور دهید. سپس بطری بزرگ را از لوله رد کنید بعد از آن لوله را  از در بطری بزرگ عبور دهید (لطفاً به ترتیب انجام کار دقت کنید).

آویز سقفی گچی

آویز سقفی گچی

آویز سقفی گچی

برای ثابت نگه داشتن بطری کوچک در وسط بطری بزرگ، هنگام ریختن ملات از پیچی استفاده کنید و 3 یا 4 طرف بطری ها را با پیچ به یکدیگر متصل کنید. سپس بطری را برگردانید و داخل یک قوطی استوانه ای قرار دهید.

آویز سقفی گچی

ملات گچ یا سیمان را آماده کنید. می توانید برای زیبایی کار به آبی که با آن گچ را خیس می کنید رنگ اضافه کنید و کامل حل کنید. حتی می توانید خلاقیت به کار برده و از چند لایه گچ با رنگ های متفاوت تهیه کنید. ملات را داخل بطری بزرگ می ریزیم. با این کار بطری کوچک فضای داخلی آویز را خالی نگه می دارد. از شیشه ها و دیگر اشیا را نیز می توانید به دیواره داخلی بطری بزرگ قرار دهید و به زیبایی کار بیافزاید. برای این کار می توانید مقداری ملات داخل بطری بزرگ ریخته سپس اشیا شیشه ای یا پلاستیکی و یا سنگی را دور دیواره ی بطری بزرگ بچینید. در نهایت هم 1 تا 2 روز منتظر خشک شدن گچ بمانید.

آویز سقفی گچی

وقتی که گچ کاملاً خشک شد با تیغ موکت بر روی بطری بزرگتر برش ایجاد کنید و با سشوار و تیغ به جدا کردن بطری ها از گچ بپردازید. می توانید شیارهایی موازی روی آویز ایجاد کنید و مثل آویز چوبی که در پست قبلی ساختید از سوراخ ایجاد شده قیطان عبور دهید. حتی می توانید شیارهایی مثل نمای آجری روی آن ایجاد کنید و مثل آجرنما آویز سقفی گچی خود را رنگ کنید.

آویز سقفی گچی

در نهایت سیم و سرپیچ را به آویز وصل کنید. می توانید بری جلوگیری قطع سیم در اثر سنگینی و یا سقوط آویز، آن را با زنجیر به سقف محکم کنید. برای زیباتر شدن کار می توانید با سنگ چرخ انتهای آویز سقفی گچی خود را اریب کنید.

آویز سقفی گچی

آویز سقفی گچی

نظر شما چیه؟

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال ضد روبات (الزامی)