جدیدترین مطالب خلاقیت

آموزش ساخت کاروان

کمتر کسی را می توان دید که در فیلم های خارجی، کاروان هایی که مسافران پشت ماشین وصل می کردند را ببیند و دلش نخواهد او نیز تجربه سفر و زندگی در کاروان را داشته باشد. تابستان است و فصل سفر! اما وقتی عزم سفر می کنیم بدون شک به این فکر می کنید که کجا اقامت کنید، کجا استراحت کنید؟ اگر مسافرت شما به مناطق طبیعی و یا روستایی است و با محیط و امنیت آنجا اطمینان دارید؛ و اگر می دانید که در قوانین راهنمایی و رانندگی استفاده از آن منع نشده است. توصیه می کنم به ساخت یک کاروان بپردازید!

آموزش ساخت کاروان

مراحل ساخت کاروان

می توانید یک قسمت بار وانت قدیمی تهیه کنید و از آن به عنوان کف کاروان و قسمت چرخ آن استفاده کنید. با این کار نصف کار انجام می شود. البته اگر توانایی ساخت شما بالاست. به عنوان یک مهندس مکانیک می خواهید خودتان بسازید حتماً با روش های کار آشنایی کامل دارید. توجه داشته باشید سالانه ماشین های فرسوده که موتور آن ها کاملاً آسیب دیده و یا موجب تخریب محیط زیست می شود از گردونه ی بهره وری خارج می شوند. ما در ساخت کاروان نیازی به موتور نداریم و فقط می خواهیم بدنه و چرخ داشته باشیم. این یک راه حل برای تغییر کاربری و بازیافت این گونه خودرو ها باشد.

آموزش ساخت کاروان

برای دور کاروان به ارتفاع 1.5 متر چهارجوب تهیه کنید. برای پوشش دور نیز تخته های مناسب آن تهیه کنید. می توانید از فلز، آلومینیوم یا بدنه دیگر ماشین های اسکاتی استفاده کنید ولی به یاد داشته باشید فلز محیط داخل را گرم و غیربهداشتی می کند و برای داخل پوشش عایقی مناسبی در نظر بگیرید.

آموزش ساخت کاروان

دورادور اتاقک کاروان را وصل کنید و سقف شیب داری برای آن تهیه کنید. این سطح شیب دار به ارتفاع داخل اتاق می افزاید و افراد در آن راحت می توانند بایستند. برای همین بود که دور اتاقک را 1.5 متر در نظر گرفتیم. این سقف شیب دار از تجمع آب باران بر سقف نیز جلوگیری می کند.

آموزش ساخت کاروان

ابتدا ورقه های چوبی به سقف شیب دار وصل می کنیم. سپس از روی حلب های دالبری شکل استفاده می کنیم تا از نفوذ آب جلوگیری کند. شما می توانید از بدنه ی ماشین های اسکاتی نیز به شکل شیب دار یا حتی قوس دار استفاده کنید تا برای حرکت آب از روی سقف مشکلی ایجاد نشود.

آموزش ساخت کاروان

یک درب کوچک در انتهای این اتاقک نصب کنید. می توانید از درب های دست دوم نیز استفاده کنید. داخل اتاقک تشک، زیرانداز، طاقچه و… تعبیه کنید.

آموزش ساخت کاروان

آموزش ساخت کاروان

بیرون این کاروان را رنگ کنید؛ و ابزاری برای وصل آن به پشت وسیله نقلیه خود تهیه کنید. توجه داشته باشید ابزار اتصال شما نباید زنجیر باشد. هنگام ترمز و یا در سرپایینی کاروان با وسیله نقلیه شما برخورد می کند. این ابزار باید طوری طراحی شود که بتوان آن را به سمت پایین تا کرد. این کار باعث می شود پایه ای برای اتاقک کاروان ایجاد شود و از کج شدن آن جلوگیری کند. قابلیت خم شدن قسمت اتصال باعث می شود بر طول کاروان اضافه نشود. همچنین در پارکینگ نیز کمتر جا بگیرد.

آموزش ساخت کاروان

 

شما به این پست می توانید به عنوان یک ایده برای پروژه دانشجویی یا دانش آموزی و حتی طرح کسب و کار نگاه کنید. خلاقیت استفاده از مطالب و ایده های این سایت با ذهن شماست.

مطالب مرتبط

چگونه یک کاروان را کارامدتر کنیم؟

طراحی یک منبع آب همراه برای مسافرت با کاروان

نظر شما چیه؟

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال ضد روبات (الزامی)