جدیدترین مطالب خلاقیت
خانه » خلاقیت و نوآوری » اختراعات و ایده های نو » دست شما، موس بی سیم رایگان شما!

دست شما، موس بی سیم رایگان شما!

استفاده از دست و فرامین صوتی به جای موس و تاچ صفحات لمسی Npointer

تصور کنید بتوانید بجای Mouse یا Touch تنها از دست خود برای کنترل رایانه یا لپتاپ خود استفاده کنید! NPointer نرم افزاری جالب و رایگان از شرکت Neuro Technology است که با استفاده از وب کم دستگاه شما دست شما را به یک موس بی سیم کامل تبدیل می‌کند!

شرکت Neuro Technology یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید نرم افزارهای تشخیص هویت در پلتفرم‎های مختلف است که شاید به صورت روزانه با وسایل و سیستم ساخته شده بر مبنای محصولات این شرکت نیز در محل کار خود سروکار داشته باشید. گرچه ایده تبدیل تصویر به ورودی کامپیوتر قبلا مطرح شده و نرم افزارهایی که با استفاده از SDK مربوط به کینکت مایکروسافت نوشته شده‌اند طبیعتاً عملکرد بهتری را در این زمینه ارائه خواهند داد ولی گام ابتکاری NPointer در آنست که نیازی به استفاده از کینکت مایکروسافت که در خود از دوربین عمق سنج، دوربین تصویر برداری و مادون قرمز بهره‌مند است ندارد و تنها با آنالیز و پردازش تصویر گرفته شده توسط یک دوربین ساده و عمومی نظیر وب کم لپتاپ یا کامپیوتر رومیزی شما قادر است هدایت نشانه گر موس را با حرکات دست و یا بدن بر عهده گیرد!

دانلود برنامه کنترل کامپیوتر و لپتاپ توسط دست و صدا به جای موس و تاچ NPointer
دانلود برنامه کنترل کامپیوتر و لپتاپ توسط دست و صدا به جای موس و تاچ NPointer

پس دانلود و اجرای این نرم افزار کم حجم در ویندوز، تنها کافی است دست خود را در جلوی وب کم خود حرکت دهید تا این نرم افزار حرکات را شناسایی کرده و با استفاده از نتایج بدست آمده نشانه گر موس شما را در تصویر جا به جا کند. اگر می‌خواهید کلیک کنید و یا از دیگر دکمه های موجود در موس معمول استفاده کنید تنها کافی است چند لحظه دست خود را بی حرکت نگه‌ دارید تا بر روی تصویر دکمه های مربوطه نمایش داده شود و شما دوباره با حرکت دست خود به طرف هر یک از این دکمه‌ها می‌توانید آن فرمان را اجرا کنید .

تنظیم نرم افزار N Pointer

آموزش کار با این نرم افزار NPointer و هدایت موس با دست:
در سایت رسمی این نرم افزار برای استفاده از آن به بهترین نحو ممکنه دو حالت پیشنهاد شده است که در زیر با یکدیگر آن‌ها را بررسی می‌کنیم. توجه داشته باشید پس از استفاده از هر یک از این حالت‌ها برای کالیبره کردن نحوه عملکرد اشاره گر موس شاید نیاز باشد که از تنظیمات موجود در این نرم افزار برای افزایش و یا کاهش سرعت، دقت و … استفاده کنید .

npointer-open-palm-usage

1- استفاده توسط وب کم USB : اکثر سیستم‌های رومیزی به صورت پیش فرض وب کم و یا دستگاه تصویر برداری وجود ندارد و شما برای استفاده از آن نیاز است که با وب کم جداگانه که معمولاً با استفاده از درگاه USB به سیستم شما متصل می‌شوند استفاده کنید. در این حالت کافی است وب کم را طوری قرار دهید تا از نمای بالا حرکات دست شما را روی میز و یا محیط مورد نظر تصویر برداری کند.همان‌طور که در شکل نخست این مطلب می‌بینید به سادگی در این روش می‌توانیم دست خود را به یک موس بی سیم تبدیل کنیم و با استفاده از این برنامه و حرکت دست خود بر روی میز همانند کار با موس معمول نشانه گر موجود در تصویر را حرکت دهیم .

npointer-voice-control-settings

2- استفاده از وب کم لپ تاپ و تبلت : اما اگر از وب کم پیش فرض لپ تاپ و یا تبلت خود استفاده می‌کنید به احتمال زیاد توانایی تغییر جهت دریچه آن را نخواهید داشت و برای استفاده از این برنامه با این گونه از وب کم کافی است دست خود را به سمت آن نگه‌دارید و سپس با حرکت آن شروع به هدایت نشانه گر موس کنید. البته در این روش حتی می‌توانید از حرکت دادن سر خود برای استفاده از موس در ویندوز استفاده کنید .

npointer-action-selection

توجه داشته باشید برای استفاده از روش دوم نیاز است که گزینه Head/frontal control را در پنجره اصلی این برنامه روشن کنید تا حرکات دست شما برعکس انجام نشوند .

 

نظر شما چیه؟

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال ضد روبات (الزامی)