جدیدترین مطالب خلاقیت
خانه » خلاقیت و نوآوری » آموزش خلاقیت و نوآوری » آموزش ساخت آویز سقفی (لوستر) چوبی شیک و خلاقانه

آموزش ساخت آویز سقفی (لوستر) چوبی شیک و خلاقانه

فقط با چند وسیله ی ابتدایی دست به کار شوید و یک آویز سقفی چوبی برای چراغ اتاق خود بسازید. اگر علاقه مند به یادگیری ساخت آن هستید به ادامه ی پست توجه کنید.

 آویز سقفی چوبی

وسایل مورد نیاز

  • چوب
  • نوار قیطان رنگی
  • چسب چوب و نوار چسب
  • سیم مفتولی
  • سیم برق، سرپیچ و لامپ
  • دریل، ارّه و کاغذ سمباده

 آویز سقفی چوبی

مراحل ساخت آویز سقفی چوبی

ابتدا دو خط موازی روی چوب با عمق 3 میلیمتری ایجاد می کنیم تا در پایان از این شیارها، برای عبور قیطان استفاده کنیم. سپس طرح مورد نظر و اندازه های آن را روی چوب بکشید. شما 6 ذوزنقه خواهید داشت که عمق برش روی چوب باید با زاویه 30 درجه انجام شود. اگر آویز شما 3 وجهی می خواهید باشد بهتر است این زاویه را 60 درجه در نظر بگیرید.

آویز سقفی چوبی

آویز سقفی چوبی

آویز سقفی چوبی

پهلو های تکه های چوب را به چسب چوب آغشته کرده و به یکدیگر متصل می کنیم. در نهایت از دو شیر قیطان با سیم مفتولی عبور دهید تا تکه ها محکم به هم بچسبند. ابتدا و انتهای تکه های به هم چسبیده را با نوار چسب می پیچیم تا نهایت کار را برای چفت شدن تکه ها به هم انجام داده باشیم. منتظر می مانیم تا چسب کاملاً خشک شود.

آویز سقفی چوبی

آویز سقفی چوبی

آویز سقفی چوبی

بعد از خشک شدن شروع می کنیم لبه های تیز چوب را با سمباده صاف کردن. این کار باعث می شود آویز سقفی چوبی شما نهایت زیبایی را به خود بگیرد و چیزی از آویزهای سقفی چوبی دیگر کم نداشته باشد. با حوصله روی این کار تمرکز کنید.

آویز سقفی چوبی

حال سیم و سرپیچ را از داخل آویز سقفی عبور دهید و سیم مفتولی ای که به دور شیار بسته بودید را باز کنید. این سیم را هنگام سمباده کشیدن باز نکنید چون ممکن است هنگام فشار وارد کردن تکه ها از هم جدا شوند.

آویز سقفی چوبی

آویز سقفی چوبی

با دریل داخل هر یک از شیارها یک سوراخ ایجاد کنید. سپس قیطان را از داخل شیار ها عبور دید. دو سر قیطان را از داخل سوراخ رد کنید و به داخل آویز چوبی سقفی خود ببرید و در آن جا محکم بکشید سپس گره بزنید. با این کار گره داخل آویز می ماند و در بیرون دو شیار آبی رنگ زیبا دور آویز خود می بینید.

آویز سقفی چوبی

آویز سقفی چوبی

نظر شما چیه؟

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال ضد روبات (الزامی)