جدیدترین مطالب خلاقیت
خانه » اسلاید » خلاقیت در طراحی با استفاده زیرکانه از حس ناسیونالیستی

خلاقیت در طراحی با استفاده زیرکانه از حس ناسیونالیستی

هویت چیزی است که تمدن ها در طول تاریخ به آن اضافه کردند. عده ای از مردم جهان علاقه زیادی به حفظ ارزش های ملی و فرهنگی خود دارند. از هر چیزی که نماد یا نشانه ای از آن را دارد خوششان می آید. در این میان طراحان نیز هر از گاهی شروع به استفاده از این عنصر در طرح های خود می کنند. استفاده ار طرح کاشی کاری ها روی لباس ها، استفاده از اشعار و خطوط خوشنویسی در آن ها گوشه ای از استفاده از این عناصر خلاقیت در طراحی لباس های ایرانی ها می باشد. عنصر دیگری که در اینگونه طراحی ها بسیار مشاهده می شود استفاده از پرچم مخصوص کشور هاست.

اگر طراح هستید و گاهی طرح کم می آورید و فکر می کنید طراحی شما ناقص است و نیاز به مکمل دارد به شما توصیه می کنیم از نمادهای فرهنگی و ملی نیز استفاده کنید. این نمادها به قدری زیبا و بسیار فراوان هستند که مطمئناً طرحی متفاوت از بقیه ایجاد خواهید کرد. این که اشاره شد وقتی کم می آورید به معنای ضعف نیست! هرکس که دستی در هنر دارد می داند که هنر نیازمند خلاقیت و ذهنی آزاد است. این خلاقیت با تمرکز، سفر یا مرور هنرهای گذشته به دست می آید. باز آفرینی هنر گذشته در اصل یک وظیفه برای یک هنرمند است. نمادهای تاریخی، فرهنگی، هنری همراه با گوناگونی زیاد، مطمئناً یک مکمل برای گذاشتن نقطه نهایی طرحتان خواهند بود.

چند نمونه از خلاقیت در طراحی لباس مربوط به کشورمان

خلاقیت در طراحی

خلاقیت در طراحی

خلاقیت در طراحی

البته استفاده از این عناصر فقط مخصوص کشور ما نیست! در تصاویر زیر شما برخی تیشرت هایی رو می بینید که نماد موجود روی کشور ژاپن را داراست. نکته جالب توجه در خلاقیت طراحی آن ها، این است که روی برخی طرحی از غذای بومی خود به نام رامِن می بینید! و حتی از خط ، شاخه درختان بهاری یا نقشه کشورشان نیز بر روی لباس استفاده شده است.

خلاقیت در طراحی

خلاقیت در طراحی

خلاقیت در طراحی

خلاقیت در طراحی

خلاقیت در طراحی

چند نمونه دیگری از خلاقیت در طراحی

خلاقیت در طراحی

خلاقیت در طراحی

خلاقیت در طراحی

خلاقیت در طراحی

خلاقیت در طراحی

نظر شما چیه؟

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال ضد روبات (الزامی)