جدیدترین مطالب خلاقیت
خانه » اسلاید » چگونه با مشتری صحبت کنم؛ جملاتی که مشتری نمی خواهند بشنوند. (2)

چگونه با مشتری صحبت کنم؛ جملاتی که مشتری نمی خواهند بشنوند. (2)

اکثر افراد برای مشتری مداری و فروش هرچه بیشتر دائماً با مشتری حرف می زنند. دائماً در حال طراحی جملاتی هستند تا با آن مشتری بیشتری را جلب کنند. در این میان فراموش می کنند که چه جملاتی را هرگز نباید به کار ببرند! وقتی فکر می کنید که چگونه با مشتری صحبت کنم ؟ به این سوال نیز دقت کنید که چگونه نباید با مشتری صحبت کنم؟ اگر شما هم جز کسانی هستید که همیشه به این فکر کردید چگونه با مشتری صحبت کنم، پیشنهاد می کنم جملات ممنوعه را نیز مرور کنید و آن ها را در لیست سیاه خود قرار دهید.

چگونه با مشتری صحبت کنم

جملاتی از این قبیل را مشتری دوست ندارد بشنود.

اون کاری که باید انجام بدهید اینه که …
به طور معمول مردم از آنچه که گفته می شود باید انجام دهند، خشمگین می شوند. وقتی مشتری به شما می گوید تعمیرش بکن، شما نگویید آن را تعمیر بکنند. بلکه تا آنجا که ممکن است شما خودتان کلنجار بروید، سپس گام به گام کارها و مراقبت هایی که مشتری باید انجام دهد را توضیح دهید.

شما اون رو نمی خواهید. شما این رو میخواهید.
ارائه راه حل جایگزین ممکن است معقول به نظر بیاید ولی استفاده از این جمله می تواند در ذهن مشتری خطور کند که شما فکر می کنید او احمق است! بهتر است از این جمله استفاده کنید: « بله عالی است ولی اجازه دهید گزینه های بهتری هم بهتون ارائه بدهم. »

به نظر میاد متوجه نشدید …
شاید جمله شما واضح نبود. با گفتن این جمله فکر می کند، قرار است من درک کردن را به عهده بگیرم. در صورتی که وظیفه شماست موضوع را روشن بیان کنید. بهتر است بگویید : « چه جوری می تونم توضیح بدم؟ »

چگونه با مشتری صحبت کنم

من غافلگیر شدم از محصول ما نشنیدید …
این تحقیر کننده و متکبرانه به نظر می رسد! پس بهتر است بگویید این محصول (خدمات) ما به گوش شما نا آشنا می آید. اجازه بدهید تا آن را برایتان توضیح بدهم و به سوالاتتان پاسخ دهم.

نه گوش کنید … نه ببینید …
یک مشتری وقتی دغدغه ای در او ایجاد می شود و یا وقتی خشمگین است، به ندرت گوش می دهد. بنابراین این تقاضا نه تنها دردی را دوا نمی کند بلکه آتیش بیار معرکه نیز خواهد شد. سعی کنید ابتدا با او ابراز همدردی کنید، بگویید که درکش می کنید. بعد از بیرون ریختن احساساتش کم کم آرامش کنید و سپس راه حل ارائه کنید.

چگونه با مشتری صحبت کنم

دیگر جملاتی که ممکن است بدون فکر کردن به چگونه با مشتری صحبت کنم به زبان آورید!

حرف زدن در مورد راحته ولی در عمل
از این جمله یعنی شما دانای کل هستید و او چهل دقیقه از جامعه عقب است. او این حرف را توهین به درک خود می پندارد، بنابراین بهتر است بخواهید درمورد فکرش بیشتر صحبت کند. سپس جزئیات را محترمانه اصلاح کنید.

احساس شما درسته اما نباید
مشتری ممکن است شما را آگاه کند که عصبانی است یا شوک زده و یا … اما این دلیل نمی شود شما نسبت به آن بی تفاوت باشید بهتر است بگویید: «احساستان را درک می کنم ولی الان به این فکر کنیم که فعلاً چه کاری می توانیم انجام دهیم.»

من فرد مناسبی نیستم شمارو میفرستم به …
مشتریان با این تصور به شما مراجعه می کنند که شما قادر به رفع مشکل آن ها هستید. با گفتن این جمله شما خود را در چشم مشتری تضعیف کرده اید. حتی اگر این خواسته مشتری دور از اختیارات است با این جمله «می تونم کمکتان کنم ولی آقای … در مورد آن متخصص است میخواهم شما را به او بسپارم. از نظر شما مشکلی وجود ندارد؟» او را به سمت دیگر همراهی کنید.

چگونه با مشتری صحبت کنم

این مربوط به بخش دیگه میشه
مشتری عکس العملی نظیر جمله قبلی خواهد داشت؛ مشتری ها مفهوم سلسله مراتب اداری و بخش های شما را نمی دانند! او را با کمال ادب به بخش مورد درخواستش راهنمایی کنید.

به هیچ کس نگو اینو بهت گفتم
دشمن اصلی کسانیست که فکر می کنند چگونه با مشتری صحبت کنم و به نباید های آن فکر نمی کنند! وقتی کارکنان مدت زیادی در یک محل کار می کنند و یا با یک مشتری زیاد مواجه هستند. احساس صمیمیت خاصی نسبت به مشتریان دارند. ولی این به آن معنا نیست که درمورد محل کار یا همکارانتان با آن ها صحبت کنید. قبل از هر اتفاقی جلوی زبانتان را بگیرید!

چگونه با مشتری صحبت کنممطالب مرتبط
مشتری مداری با جملاتی که مشتری ها نمی خواهند بشنوند. (1)
با مشتری چگونه صحبت کنم؛ جملاتی که مشتری نمی خواهد بشنود. (3)

نظر شما چیه؟

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال ضد روبات (الزامی)