جدیدترین مطالب خلاقیت
خانه » خلاقیت و نوآوری » آموزش خلاقیت و نوآوری » در بطری پلاستیکی بیار ویلچر هدیه کن!

در بطری پلاستیکی بیار ویلچر هدیه کن!

خلاقیت در تلفیق خیریه و حفاظت از محیط زیست با در بطری!

چندی پیش کمپینی با هدف جمع آوری در بطری پلاستیکی و خرید ویلچر برای نیازمندان، آغاز به کار کرد. پس از حمایت و استقبال قابل توجه این کمپین در کل کشور گسترش یافت.

در بطری بیار ویلچر هدیه کن

اهداف این خیریه

هدف بارز این خیریه تهیه ویلچر بهرای معلولین با استفاده از در بطری است.شاید این سوال هم برای شما پیش بیاید که چرا در بطری؟

  • نوع پلاستیک آن فرق دارد. بنابراین ارزش بازیافت بالایی دارد.
  • کم جا می گیرد.
  • به چشم مردم همان پول خردهایی که داخل صندوق صدقات ریخته شده، دیده می شود.

خیلی از ما شنیده ایم که چند هزار یا میلیون سال طول می کشد تا یک شی پلاستیکی در محیط زیست تجزیه شود. برای همین جمع آوری و بازیافت پلاستیک بسیار برای حفظ محیط زیست ارزشمند است. می توان گفت بانی های این کار خیر این را هم در نظر داشتند که با برداشتن در بطری برای خیریه به فکر این می افتند که بقیه بطری را نیز خودشان به غرفه بازیافت شهرداری تحویل دهند. این یعنی یک تیر و چند نشان!

اگر این کمپین برای کل بطری بود مسلماً اشخاصی به دیده شک و تردید نگاه می کردند، ولی بانی این طرح با گرفتن تکه ای در بطری چیز زیادی از ما نمی گیرد. آینده نگری این طرح خیریه بسیار تحسین بر انگیز است و این خود بازتاب کننده نیت خیر این کمین می باشد.

این کمپین انواع در بطری را جمع آوری می کنند. از جمله: بطری آب معدنی، نوشابه، سس، شوینده ها و…

بطری خیریه محیط زیست

بد نیست ما هم سهم کوچکی در حفظ محیط زیست برای آیندگان و خرید ویلچر برای هموطنان معلول و نیاز مندمان. یادمان نرود محیط زیست برای همه است و شادی نیز حق همه انسان ها، با اهداء چند در بطری سهمی هر چند نا چیز در حفظ محیط زیستو هدیه یک لبخند به معلولین عزیزمان داشته باشیم.

یک نظر

  1. خدا اجر بده!
    چه خوب که تو ایران هم از این کار های تلفیقی و مفهومی دیدیم.
    لطفا زیاد از این حرکت ها برامون پست بذارید

نظر شما چیه؟

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال ضد روبات (الزامی)