جدیدترین مطالب خلاقیت
خانه » خلاقیت و نوآوری در کسب و کار » کاشتن مبل و صندلی به جای ساختن وسایل چوبی!

کاشتن مبل و صندلی به جای ساختن وسایل چوبی!

تصور کنید به جای ساخت لوازم خانگی چوبی نظیر مبل و صندلی، بتوانید آنها را بکارید! در این صورت بدون صرف انرژی و مصرف حتی یک میخ مبل و صندلی دارید که در نهایت قدرت و دوام، جلوه ای طبیعی و دلنشین دارد.با تکیه بر این ایده، فردی به نام Munro در یک کار ابتکاری و خلاقانه با استفاده از مواد پلاستیکی برای هدایت شاخه های درختان، آنها را به میز و صندلی تبدیل می کند.

صندلی و مبل کاشتنی

 

بخش عمده ای از مبلمان منازل و محیط کاری ما از چوب تشکیل شده است. فرایند بدست آمدن چوب و تبدیل آن به تخته و ساخت انواع وسایل نیز دشوار است. بنا به دلایل زمان بر بودن و سختی راه و دشواری این فرایند، آقای Gavin Munro به این فکر افتاده است که با تغیر مسیر رشد درختان از همان ابتدا و تبدیل آنها به اثاثیه هایی همچون صندلی و میز و … از ظرفیت انعطاف پذیری بالقوه درختان برای مونتاژ این وسایل استفاده نماید.

آباژور کاشتنی خلاقیت

Gavin Munro، از یک دهه پیش در دست یابی به این هدف تلاش های زیادی کرده است. تا اینکه اکنون با سیستمی که برای تغیر دادن مسیر رشد درختان ساخته است، آنها را نه تنها به مبلمان تبدیل می کند، بلکه مبلمان های تهیه شده از زیبایی قابل توجهی نیز برخوردارند.

image

بنا به این گزارش، آقای Munro با استفاده از اشکال پلاستیکی، رشد ساقه درختان را به گونه ای هدایت می کند که در نهایت تبدیل به صندلی می شوند. هر شاخه پیچک به آرامی رشده کرده و تبدیل به پا، ریل، استیلز و برانکار می شود که هر کدام از این ها به طور جداگانه بخش های مختلف یک مبلمان را تشکیل می دهند.

image

البته او با اطلاع از اینکه زمان مورد نیاز برای رشد یک صندلی زیاد است و در نتیجه برای ادامه کار و رونق حرفه ای که در پیش گرفته است نیاز به منابع مالی دارد، از درختانی که رشد سریع تری دارند برای ساخت قاب آینه، و مشبکی که لامپ را درون آن آویزان می کند، استفاده کرده و آنها را به فروش می رساند و بودجه لازم را تهیه می کند.

image

برای ساختن یک مبلمان زیبا و جذاب با هدایت ساقه های درخت به زمانی حدود 9 سال نیاز است. و این کار نیز به وسیله مواد پلاستیکی انجام می شود که به شکل هر اثاثیه ای تهیه شده و شاخه های درخت در قالب آن قرار می گیرد.

image

نظر شما چیه؟

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال ضد روبات (الزامی)