جدیدترین مطالب خلاقیت
خانه » گالری خلاقیت » خلاقیت زیرکانه » خلاقیت و نوآوری کم هزینه در پارکینگ برای کاهش مصرف سوخت خودروها

خلاقیت و نوآوری کم هزینه در پارکینگ برای کاهش مصرف سوخت خودروها

یک خلاقیت و نوآوری ساده و کم هزینه برای کاهش مصرف سوخت خودروها، صرفه جویی در زمان و افزایش رفاه و سلامت شهروندان! پارکینگ های پایتخت کره حنوبی با این ابتکار جالب علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست، کمک شایانی به اقتصاد کشور خود نیز خواهند کرد!

در این خلاقیت و نوآوری ابتکاری و جالب، هر پارکینگی که خالی شود، توسط بادکنکی که از دور دست قابل تشخیص است نشانه گذاری می‎شود؛ به این ترتیب خودروهایی که قصد پارک در پارکینگ‎های بسیار بزرگ را دارند بهسرعت از محل های خالی برای پارکینگ با خبر می شوند. به این ترتیب علاوه بر جلوگیری از از رفت و آمد غیر ضروری برای پیدا کردن محل پارک که سبب اتلاف وقت و سوخت بیشتر شده و با الایندگی بیشتر به زیست صدمه می‎زند، به جامعه کمک می‎شود که شهروندانی شاداب‎تر داشته باشد! به نظر شما اجرای چنین طرحی در ایران، خصوصا در کلان شهری مثل تهران چقدر ضروری است؟ اجرای چنین طرحی به چه بسترهایی نیاز دارد و باتوجه به فرهنگ ایران، چه مزایا و معایبی می‎تواند داشته باشد؟

۲ نظر

  1. اول تکلیف خودمان را با این مردم تخس باید روشن کنیم که هنوز یاد نگرفته اند به هر چیزی در فضای عمومی نباید دست بزنند. با این سطح فرهنگی ما اگر باد کنکی در پارکینگی قرار بگیرد ظرف چند دقیقه یا ثانیه ناپدید میشود!!

  2. با آقاى شاهين كاملا موافقم. به نظر من از همان ابتدا بايد شروع كرد تا بتوان خلاقيت ها را به اجرا گذاشت. در ايران اينگونه مردم خلاق و خلاقيت ها كم نيستند اما ايده ها نابود ميشوند.

نظر شما چیه؟

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال ضد روبات (الزامی)