جدیدترین مطالب خلاقیت
خانه » خلاقیت و نوآوری » اختراعات و ایده های نو » ارتقا و تغییر قابلیت‎های تلفن همراه با تعویض قطعات!

ارتقا و تغییر قابلیت‎های تلفن همراه با تعویض قطعات!

به دنبال خرید یک تلفن همراه جدید هستید؟ چه چیزی برای شما در آن مهم‎تر است؟ دوربین؟ قدرت CPU؟ میزان RAM؟ فضای ذخیره سازی یا…؟؟؟
یقینا حتی با خرید قدرتمندترین گوشی همراه بازار نیز پس از چند سال مجددا مجبور به خرید یک موبایل جدید خواهید شد؛ نیاز به استفاده از نرم افزارهای جدید، افزایش مصرف برنامه ها و کم بودن حافظه اصلی گوشی و… خصوصا در تلفن های هوشمند (Smart Phone)
تصور کنید تلفن همراهی که تمامی قطعات پر کاربرد آن به راحتی قابل ارتقا باشند مثل دوربین،حافظه،ال سی دی و … اگر این گوشی را بخرید احتمالا دیگر گوشی نمی‎خرید! چون هر وقت نیاز به سخت افزاری بالاتر پیدا کردید، به آسانی می‎توانید با تعویض قطعات، آن را ارتقا دهید! همچنین اگر تلفن شما نیاز به تعمیر پیدا کند به سادگی می‎توانید قطعه معیوب را ظرف چند لحظه با قطعه جدید جایگزین کنید.

موبایل با قطعات قابل تعویض Ara گوگل

تلفن همراه Ara محصول جدیدی از گوگل که به احتمال زیاد آینده ی تلفن های همراه را متحول خواهد کرد! موبایلی که هروقت اراده کنید می‎توانید هر قطعه ای از آن را به آسانی تعویض و با قطعه بهتر و قوی‎تر جایگزین کنید!

پروژه Ara گوگل: تلفن همراه با قطعات قابل ارتقا و تعویض

همیشه شرکت‎هایی که در زمینه تولید موبایل فعالیت دارند، در گوشی‎های میان‎رده خود در تامین دست کم چند مولفه اساسی کوتاهی می‎کنند. البته این کار صرفا به بهانه «تعدیل قیمت» انجام می‎شود اما دلیل ااصلی، جلوگیری از لطمه دیدن بازار پر سود موبایل‎های رده بالا (High end) آن کمپانی است؛ فقط تصور کنید یک موبایل از رده میان قیمت داشته باشید که همه نیازهای شما را برآورده کند! در این صورت آیا رغبتی به خرید یک گوشی با دست کم دو برابر قیمت این موبایل خواهید داشت؟!
حال فرض کنید بتوانید به آسانی قطعات موبایل خود را تعویض کنید! به این ترتیب می#توانید یک موبایل ارزان را به سلیقه خود به هر موبایلی که دوست دارید تبدیل کنید! دوربین آن را قوی‎تر کنید، باتری قوی‎تری نصب کنید یا یا افزایش CPU و RAM گوشی، قدرت آن را بالا ببرید! حتی می‎توانید یک LCD یا LED جدید و باکیفیت را جایگزین LCD قدیمی خود کنید! به این ترتیب دیگرحتی نیاز به پرداخت هزینه‎های سنگین و نامعقول به تعمیرکار نیز نخواهید داشت!

ارتقای موبایل با قطعات قابل تعویض به آسانی

ایده «تلفن همراه لگویی» یا «تلفن همراه با قطعات قابل تغییر بسته به سلیقه مشتری» نخستین بار تحت عنوان Phonebloks توسط یک طراح خلاق آلمانی به نام Dave Hekkens معرفی و به علت خلاقیت، نوآوری و طبیعتا سودآوری(!)، این ایده به سرعت توسط گوگل خریداری شد! گرچه اوایل این ایده به نظر یک «ایده بلند پروازانه» بود، پس از فروش کمپانی موبایل سازی Motorola توسط Google به شرکت چینی Lenovo، کلیه حقوق این ایده همچنان به عنوان یک پروژه «فوق سری» با نام Ara برای گوگل محفوظ ماند و امروز زمزمه‎های ارائه این پروژه از سوی گوگل به گوش می‌رسد!

ارتقای قدرت موبایل با قابلیت تغییر قطعات Ara گوگل

– در صورت ورود یک تلفن همراه با قطعات قابل تعویض، چقدر مشتاق به داشتن یکی از آن‎ها خواهید بود؟
– آیا موبایل با قطعاتی که به سادگی تعویض می‎شوند و ارتقا می‎یابند، بازار بزرگ تلفن‎های همراه را تبدیل به بازار اسباب بازی فروشی نخواهد کرد!؟
– واکنش سردم دارانی مانند سونی که همیشه سودهنگفتی از کم گذاشتن در تقریبا هر موبایلی برای وادار کردن مشتری به خرید موبایل دیگر و سود بیشتر است، در مقابل پروژه موبایل با قطعات قابل تعویض و ارتقا چه خواهد بود؟!

در قسمت‎های بعدی این مقاله در خلاقیت، به معرفی بیشتر «تلفن همراه با قطعات قابل تعویض و ارتقا» خواهیم پرداخت

نظر شما چیه؟

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال ضد روبات (الزامی)