جدیدترین مطالب خلاقیت
خانه » اسلاید » اهدا خون اهدا زندگی؛ پول همه چیز نیست.

اهدا خون اهدا زندگی؛ پول همه چیز نیست.

اهدا خون یکی از کارهای نیکی است که خرجی برای ما ندارد.

خلاقیت در ترغیب به کار نیک

خون را نه می توان در کارخانه یا آزمایشگاه ساخت نه می توان از زمین استخراج کرد. تنها راه به دست آوردن خون بدن انسان است. با اهدا خون می توان به افرادی که در اثر بیماری یا سانحه به خون یا فرآورده های خونی نظیر پلاکت، پلاسما نیاز دارند، کمک کرد.

اگر قصد انجام کار خیری را دارید و یا می خواهید کسانی را ترغیب به کار نیک کنید. حتم دارم بیشتر به جنبه های مالی آن می اندیشید. اینکه چه مقدار پول می توان کمک کرد و یا اینکه ترس این را دارید اطرافیانتان فکر کنند شما به فکر سر کیسه کردن آن ها هستید. به این پست و پست های مشابه ما مراجعه کنید. کمک به دیگران فقط پول نیست. همه چیز که پول نیست. برخی کمک ها می تواند زیستی باشد مثل اهدا خون، اهدا عضو، مغز و استخوان، اهدا خون بند ناف و… برخی کمک ها می تواند از اشیا اضافی تشکیل شود مثل لباس، پتو برای بی خانمان ها، غذای اضافه، و حتی در بطری!!! بعضی کمک ها نیز معنوی هستند مثل شاد کردن افراد آسایشگاهی، درختکاری، آموزش رایگان، فرهنگ سازی مثبت و حتی یک لبخند!

 

تبلیغ خلاقانه اهدا خونسازمان صلیب سرخ برای رواج فرهنگ اهدا خون بر روی جعبه هایی شبیه صندوق نوشته است: « پول همه چی نیست. زندگی 3 نفر را نجات دهید بدون پرداخت حتی یک سنت» این صندوق حاوی مایع قرمز رنگی هست که با مشاهده آن تصور ذخیره خون و یا اهدا خون را در ذهنشان نقش می بندد.

اهدا خون فقط شامل خون داخل رگ و فرآورده های داخل آن نیست. امروزه افراد زیادی در سراسر دنیا هستند که نیاز به پیوند مغز و استخوان دارند و ما می توانیم با اهدا خون داخل نخاع ببه آن ها کمک کنیم. به خصوص به کسانی که دو رگه یا چند رگه هستند(نه ملیتی، بلکه نژادی و قومی) اهدا بند ناف نوزاد ها به بانک های ذخیره خون بند ناف می تواند کشور را در تهیه سلول های بنیادین برای اکثر گروه های خونی و ترکیب های نژادی یاری کنیم.

اهدا خون بند ناف

۲ نظر

  1. چه خوب من از بند ناف هیچی نمیدونستم

  2. وای آره من درباره ترکیب های نژادی شنیدم!!!

نظر شما چیه؟

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال ضد روبات (الزامی)