جدیدترین مطالب خلاقیت
خانه » اسلاید » ابزار ساختمانی خلاقانه در راه تکامل

ابزار ساختمانی خلاقانه در راه تکامل

ابزار ساختمانی راه حلی برای سرعت بخشیدن و دقت در کار همراه با نیروی کمتر انسانی است تا ساخت پروژه های ساختمانی زودتر تکمیل شوند. سرعت، دقت و نیروی کمتر به خودی خود ناقض همدیگرند. چگونه بشر همه روزه می تواند ابزاری بسازد که هر سه مولفه را داشته باشد؟ ذهن خلاق برای خلاقیت در مشاغل، مهمترین نقطه عطف در حیات بشر بوده است.

ابزار ساختمانی چگونه تکامل می یابند

بشر هنگام رویاروی با حیوانات درنده یا شکار احساس کرد ضعف کرد، سپس نیزه ساخت. هنگام کشاورزی دستان خود را برای کندن زمین ضعیف دید. بیل ساخت. سال ها گذشت نیزه های آن روز الان تبدیل به سلاح هایی بزرگتر، دقیق تر و سریع تر شدند. بیل ها نیز بزرگتر، دقیق تر و سریع تر شدند. انسان با کنکاش در کره زمین برای استفاده بهتر از آن ابزاری را می سازد. ابزاری برای حمل و نقل، کشاورزی، ساخت و ساز و… برای راحت تر زندگی کردن. هدف از ساخت ابزار استفاده کمتر از نیروی انسان، دقت در کار و همچنین سرعت بخشیدن به انجام کارهاست. اینکه بشر توانسته این سه مولفه ای که هر یک ناقض هم هستند را برای ساخت یک ابزار کنار هم نگه دارد. تنها یک راه داشته و آن شناخت ضعف خود است.

ابزار ساختمانی

مطمئناً وقتی انسان هنگام کندن زمین نرمی دستان خود و کندی انگشتان خود را دید بلافاصله دنبال جسمی گشت که هم سفت تر از زمین باشد و هم تیزتر از انگشتانش. وقتی انسان فهمید باید از حیوانات وحشی فاصله بگیرد و هم زمان باید به آن ها حمله کند به فکر ساخت و پرتاب نیزه افتاد. در این پست به بررسی چند ابزار ساختمانی خلاقانه می پردازیم و با هم بررسی می کنیم که چگونه به فکر ساختن این ابزار رسیدند. تا با این کار خلاقیت ذهنمان را پرورش دهیم.

 

نمونه هایی از ابزار ساختمانی خلاقانه ولی بسیار ساده!

ابزار ساختمانی

 

ابزار ساختمانی

ابزار ساختمانی

 

ابزار ساختمانی

 

ابزار ساختمانی

 

ابزار ساختمانی

کاش می شد ملات زیر سطح کاشی یکنواخت پخش کنم تا کاشی کج نایستد.

 

ابزار ساختمانی

کاش می شد همه این ملات ها را یک جا بریزم رو دیوار! (البته فکر کنم ایشون از ابزار نقاش های ساختمان هم تقلید کردند و کاربرد دیگری ایجاد کردند. J )

 

شما فکر می کنید این ابزار را بعد از چه سوالی ساخته اند؟

نظر شما چیه؟

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال ضد روبات (الزامی)