جدیدترین مطالب خلاقیت
خانه » خلاقیت و نوآوری » آموزش خلاقیت و نوآوری » آموزش ساخت جکوزی خانگی!

آموزش ساخت جکوزی خانگی!

جکوزی خانگی

شاید شما هم آرزوی داشتن یک جکوزی یا حتی وان را در خانه خود داشته باشید اما به دلیل هزینه بسیار بالا، این ایده را فراموش کرده باشید. خبر خوب این که با استفاده از وسایل ابتدایی و عمدتا دور ریز، برای ساخت یک جکوزی خانگی دست به کار شوید. لذت آب تنی در گرمای تابستان یا آبگرم در زمستان را تجربه کنید. با هزینه کم و در اندازه دلخواه می توانید یک جکوزی خانگی بسازید. هر امکاناتی که دوست دارید هم می توانید به آن اضافه کنید.

  • چوب زیره یخچال یا اجاق گاز (در جعبه هرگونه وسایل سنگین موجود است)
  • منبع آب پلاستیکی بزرگ
  • لوله pvc
  • چسب
  • پمپ کوچک برای استخر
  • شیر باز و بسته 4 عدد
  • در پوش
  • کلید و در صورت نیاز ال ای دی

مراحل ساخت جکوزی خانگی

چوب ها را دور منبع آب به هم وصل کنید. این کار باعث می شود پلاستیک منبع آب خم نشود.

جکوزی خانگی

جکوزی خانگی

4 سوراخ به صورتی که در شکل می بینید ایجاد کنید. دو سوراخ بالایی برای ورود آب گرم و آب سرد هستند. دو سرواخ پایینی برای پمپاژ آب. یک سوراخ هم در گوشه ی انتهایی برای خروج آب ایجاد می کنیم. با درپوش متحرک می بندیم تا آب خارج نشود و فقط هنگام تخلیه باز شود.

جکوزی خانگی

جکوزی خانگی

لوله های پی وی سی را به این سوراخ ها وصل کنید و روی هرکدام از سوراخ ها را با درپوش های توری شکل بپوشانید. دقت کنید هر سوراخ به لوله ی جدا گانه وصل خواهد شد.محل اتصالات لوله به بدنه منبع پلاستیکی را خوب چسب کاری کنید تا نشتی نداشته باشید.

جکوزی خانگی

جکوزی خانگی

ارتفاع اضافی منبع آب را با چاقویی گرم برش دهید و روی چهارچوب برگردانید.

جکوزی خانگی

شیرهای باز و بسته کردن را در قسمتی که در دسترس هست به لوله ها وصل کنید. سپس لوله های آب گرم و سرد را به اتصالات آب ساختمان وصل کنید. لوله های پایینی را به پمپ وصل می کنیم تا آب از یک سمت وارد پمپ شود و از طرف دیگر دوباره به حوضچه برگردد. (البته می توانید از پمپاژ هوا هم استفاده کنید 😉 )

جکوزی خانگی

جکوزی خانگی

جکوزی خانگی

کمی کار را زیباتر کنید. تخته هایی را به لبه ی جکوزی خانگی وصل کنید. اگر منبع آب شما شفاف است. از نور پردازی پشت آن نیز می توانید بهره ببرید.

جکوزی خانگی

جکوزی خانگی

نظر شما چیه؟

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال ضد روبات (الزامی)