جدیدترین مطالب خلاقیت
خانه » اسلاید » نیمکت پارک خلاقانه؛ نیازمند جذاب بودن عناصر اولیه ساخت فضای سبز

نیمکت پارک خلاقانه؛ نیازمند جذاب بودن عناصر اولیه ساخت فضای سبز

اجباری در این نیست که داخل همه پارک ها و فضاهای سبز تندیس های بزرگ، فواره های آب، وسایل بازی و … باشد. ولی آنچه که لازمه اصلی است عبارتند از گل و گیاه و نیمکت! آنچه مسلّم است وقتی فضایی برای استراحت و آرامش ساخته می شود باید مکانی برای دنج گرفتن در آنجا نیز وجود داشته باشد. نیمکت پارک ها، فضای سبز و فضای تفریحی عضو جدانشدنی آن‌هاست. هرچه زیباتر بودن آن‌ها بر زیبایی و شهرت آن‌ها می‌افزاید و باعث خرسندی شهروندان خواهد شد.

در زیر تصاویری از نیمکت پارک می بینید که خلاقیت های مخصوصی در آن دیده می شود.

استفاده از تبلیغ شکلات روی نیمکت پارک هم از هزینه ساخت آن کاسته و هم به جذابیت آن افزوده شده است. در تصویری دیگر مشاهده می شود که نیمکتی به صورت رولی طراحی شده که با چرخش اهرم کنار آن سمت خیس آن به سمت پایین نیمکت حرکت کرده و سمت خشک آن به سمت رو می آید. به این صورت دیگر شهروندان از خیس بودن نیمکت ها در فضاهای رو باز ناراحت نخواهند بود. نیمکت دیگر شبیه کتاب نیمه باز است که بیشتر برای جلب شهروندان به کتابخوانی در پارک ها و فرهنگ سازی کتابخوانی موثر است. نیمکت های دیگری که مشاهده می کنید از اشتباهات در طراحی برای جذابیت آن استفاده شده است. نیمکت شکسته و نیمکتی که با خم شدن موزاییک کف پارک طراحی شده است و به فضای تفریحی جذابیت هنری می بخشد.

نیمکت پارک خلاقانه

نیمکت فضای سبز

نیمکت فضای تفریحی رو باز

نیمکت پارک

این نیمکت ها چندان هزینه ای ندارند و حتی هزینه ساختشان با نیمکت های عادی برابری می کند. کمی دقت در زیبایی و جذابیت اصول بنیادین یک فضای تفریحی می تواند از هزینه های بعدی برای زیباسازی مکان های این چنینی جلوگیری کند. بهتر است اول یک فضای زیبا ایجاد کنیم سپس به زیباتر کردن آن به اضافه کردن تندیس  ها و فواره ها در فاز های بعدی پروژه بپردازند. با این کار یک فضای سبز یا تفریحی در همان فاز اول می تواند کاربردی، جذاب و قابل قبول شهروندان شود.

نظر شما چیه؟

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال ضد روبات (الزامی)