جدیدترین مطالب خلاقیت
خانه » اسلاید » بهترین زمان و روش کاشت سبزه عید نوروز

بهترین زمان و روش کاشت سبزه عید نوروز

اگر سبزه نوروزتان در لحظه تحویل سال رشد نکرده یا قبل از رسیدن به 13 بدر پژمرده شده یا کاملا از بین رفته است، شاید مهمترین دلیل آن عدم آشنایی با نحوه و زمان کاشتن سبزه عید نوروز باشد. بنابراین در این پست میخواهیم به شما بگوییم که سبزه عید خود را چند روز قبل از عید و چطور بکارید تا هم سر سفره هفت سین هم در روز 13 بدر سبزه ای شاداب و زیبا داشته باشید.

با نزدیک شدن به نوروز خیلی ها دوست دارند سبزه عید را خودشان پرورش دهند.اگر شما هم جزو این دسته هستید باید اولا مدت زمان لازم برای رشد هر دانه را بدانید:
گندم: حدود 10 روز
عدس: حدود 2 هفته
ماش: حدود 12 روز
خرفه و شاهی: حدود 1 هفته
شنبلیله و ارزن: حدود 2 هفته

بنابراین اگر به عنوان مثال تنها یک هفته تا نوروز باقی مانده و هنوز دوست دارید سبزه نوروز را بکارید یقینا خرفه و شاهی می توانند انتخاب موثری باشند. همچنین اگر زمان بیشتری در اختیارتان است می توانید با توجه به راهنمای فوق گزینه های دیگری را نیز انتخاب کنید!

اما قبل از کاشتن سبزه نوروز باید بدانید که هر دانه قبل از سبز شدن باید مدتی خیس بخورد. خیس خوردن باید در جایی با دمای مطلوب مثل محیط گرم خانه انجام شود. همچنین در نظر داشته باشید هر دانه باید به میزان مشخص خیس بخورد و خیس خوردن کمتر ممکن است موجب جوانه نزدن و خیس خوردن بیشتر ممکن است سبب فاسد شدن دانه یا از بین رفتن جوانه ها شود. شنبلیله، یونجه، تربچه و کنجد را باید حدود 6 تا 8 ساعت و نخود، عدس، ماش، سویا، گندم و دانه آفتابگردان را حدود 10 تا 18 ساعت خیساند.

جدول زیر به عنوان راهنمای جامع زمان و نحوه کاشت سبزه سفره هفت سین عید نوروز شما خواهد بود:

نظر شما چیه؟

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال ضد روبات (الزامی)