جدیدترین مطالب خلاقیت
خانه » اسلاید » آموزش ساخت دستگاه میوه چین (میوه های بزرگ)

آموزش ساخت دستگاه میوه چین (میوه های بزرگ)

گیره برای میوه چین

ساختن یک گیره برای چیدن میوه به روش هایی که هر کسی در خانه با کمترین امکانات می تواند آن را انجام دهد، هدف اصلی نوشتن این چند پست اخیر بوده است. بالاخره از این چند مدل گیره که در آموزش ها آمده است می توانید گیره ای مناسب درخت میوه خودتان پیدا کنید. در این پست نیز یک روش دیگر ساخت دستگاه میوه چین را آموزش خواهیم داد.

مراحل ساخت دستگاه میوه چین

یک لوله پلیکا تهیه کرده و محیط آن را به 3 قسمت تقسیم کنید. سپس با یک چاقوی حرارت دیده آن را به اندازه ای که برای میوه شما مناسب باشد و کل آن را در بر بگیرد، ببرید. سپس یک تکه چوب یا فوم را به اندازه مقطع میوه تهیه کنید.

میوه چین

حال تکه چوب یا یونولیت را به داخل این برش ها فشار دهید تا کاملاً از هم جدا باشند.

گیره برای چیدن میوه

هر سه برش را روی حرارت قرار دهید و تند تند به چرخانید تا به یک اندازه نرم شوند. دقت کنید که حرارت باید به یک سوم طول برش ها حرارت دهید نه مرکز طول برش. وگرنه خاصیت جمع شوندگی که در مرحله نهایی می خواهیم به دست آوریم از بین خواهد رفت. حال به صورت همزمان آن را به یک سطح صاف فشار می دهیم تا به صورت یکنواخت خم شوند.

میوه چین

دو سوراخ روی ابتدای هر برش ایجاد کنید و یک نخ بلند را از تک این سوراخ ها عبور دهید و در نهایت به سر نخ گره بزنید. نخ را نبرید و آن را از داخل لوله رد کنید. طول نخ باید به قدری باشد که بتوان باقی نخ را داخل دست نه داشت. توجه کنید که این کار برای این است که با کشیدن نخ برش های بالا به هم نزدیک شوند. اگر نخ از داخل لوله عبور نکند ممکن است به اندازه کافی برش ها به هم نزدیک نشوند و یا حتی یک برش به سمت بیرونی که نخ از آن سمت کشیده می شود باز شود نه بسته!

گیره برای چیدن میوه

گیره برای چیدن میوه

گیره برای چیدن میوه

لینک مطالب مرتبط

آموزش ساخت دستگاه میوه چین (میوه های متوسط مثل گوجه سبز و زردآلو و هلو)

آموزش ساخت دستگاه میوه چین (میوه های کوچک مثل تمشک، آلبالو و گیلاس)

یک نظر

  1. میشه لطفا چیدن خرمالو را هم آموزش بدین، ساقش خیلی سفت هست

نظر شما چیه؟

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال ضد روبات (الزامی)