جدیدترین مطالب خلاقیت
خانه » اسلاید » با مشتری چگونه صحبت کنم؛ جملاتی که مشتری نمی خواهد بشنود. (3)

با مشتری چگونه صحبت کنم؛ جملاتی که مشتری نمی خواهد بشنود. (3)

از قدیم گفتن مشتری ولی نعمت ماست. کمی عقب برگردید، فکر کنید که چه جملاتی از فروشندگان شنیدید که ناراحت شدید و یا تو پرتان خورده است. دوست داشتید به جای آن ها چه جمله ای را به کار می برد. این یک روش برای پیدا کردن جواب پرسش با مشتری چگونه صحبت کنم شماست.

با مشتری چگونه صحبت کنم

بالاخره با مشتری چگونه صحبت کنم .

فکر نمی کنم به حرفهام گوش کرده باشید …
مثل شما مشتری ها نیز در طول این گفتگو پریشان هستند، در طول گفتگو او هم باید به خرید خود دقت کند و هم سبک سنگین کند. وقتی شما با او صحبت می کنید پس احتمال این را بدهید که مشتری بخش هایی از صحبت هایتان را نشنیده باشد. حتی اگر مشتری جمله ای از شما را نشنیده باشد، بهتر است با جملاتی مثل «به من بگید چه چیزی براتون روشن نیست؟» با آرامش از او پرسش کنید.

ببخشید الان وقت تعطیل کردنه و من نمیتونم براتون کاری بکنم …
این نشان می دهد شما با ساعت کار می کنید نه تعهد به پاسخ دادن به نیازهای مشتری! بهتر است بگویید: «همانطور که می بینید، فروشگاه بسته است، اما من خوشحال می شوم که حدود چند دقیقه بمانم، تا زمانی که شما اون چیزی که می خواهید پیدا کنید.

با مشتری چگونه صحبت کنم

طبق برنامه حدود هفته بعد میتونم تحویل بدم …
نظیر جمله قبلی این گونه به نظر می رسد که عامل تعیین کننده در برنامه ریزی فقط راحتی شماست، بهتر است بگویید: «من یک هفته بعد می تونم کار رو تحویل بدهم. شما کدوم روز هفته و چه ساعتی راحتید؟»

اسمتون را دوباره به من بگید و بگید مشکلتون چیه …
این جمله یعنی شما به حرف های مشتری خوب گوش ندادید. در صورتی که وظیفه شما شنیدن درخواست مشتری و ارائه پیشنهاد متناسب با آن است، بهتر است بگویید «آقای … اینطور که من متوجه شدم کولر ماشینتان به خوبی خنک نمی کند درست است؟»

با مشتری چگونه صحبت کنم

چند جمله ممنوعه دیگر!

بعد از خارج شدن از اینجا مستقیم میرین انتها به سمت چپ می پیچید و از آخر در سوم …
بسیاری از مردم در تشخیص جهت و یا حفظ پشت سر هم آن مشکل دارند، این کار سرخوردگی بیشتری را ایجاد می کند. بهتر است بگویید: «دستیارم شما را به آنجا راهنمایی خواهند کرد»

این برخلاف سیاست های ماست.
مشتری ها نمی خواهند مقابل رویه های اصولی شرکت شما قرار بگیرند ولی فقط می خواهند کسی به نیاز های آن ها پاسخ دهد. جواب پرسش با مشتری چگونه صحبت کنم شما این است که : با اینکه به نظر می رسد با قوانین ما نمی توانیم این کار را انجام دهیم ولی معتقدم می توان راهی برای برای درخواست شما پیدا کنیم.

با مشتری چگونه صحبت کنم

مطمئن هستید؟
هرچند ممکن است مشتری اشتباه کند ولی شما نباید او را سر به هوا قلمداد کنید و با این کلمه او را نیز از این فکر با خبر کنید. او این را درک می کند. اگر مشتری اشتباه می کند هنگام گفتگو نظرات و پیشنهادهای خود را با آرامش بدهید.

مطمئن نیستم ولی …
شما پاسخ همه پرسش ها را نمی دانید ولی قرار نیست این را برای مشتری رو کنید. دروغ هم نگویید! به جای پاسخ غلط که باعث اشتباه مشتری شود. چند دقیقه فکر کنید و به اطلاعات موجود و بایگانی نگاه کنید ویا با فرد آگاه تماس بگیرید، سپس پاسخ دهید.

وااای امروز سردرد شدیدی دارم … ترافیک خیلی سنگین بود … ماشین به سرعت از چاله آب گذشت و من سر تا پا خیس شدم …
برای مشتری مهم نیست شما چه مشکلاتی دارید، چون انتظار دارند شما مشکل آن ها را حل کنید!  تنها چیزی که درمورد خودتان می توانید بگویید فقط دو جمله است. وقتی به سوال با مشتری چگونه صحبت کنم فقط دو جمله روزمره مجاز خواهید داشت: «وقت بخیر! از ملاقات با شما خوشحالم.»

 

با مشتری چگونه صحبت کنم

مطالب مرتبط
مشتری مداری با جملاتی که مشتری ها نمی خواهند بشنوند. (1)
چگونه با مشتری صحبت کنم؛ جملاتی که مشتری نمی خواهند بشنوند. (2)

نظر شما چیه؟

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال ضد روبات (الزامی)