جدیدترین مطالب خلاقیت
خانه » اسلاید » مشتری مداری با جملاتی که مشتری ها نمی خواهند بشنوند. (1)

مشتری مداری با جملاتی که مشتری ها نمی خواهند بشنوند. (1)

یک فروش بر اساس مشتری مداری لزوماً این نیست که هرچه مشتری می خواهد شما قبول کنید! بلکه این هنر شماست که بتوانید با توجه به نیاز مشتری، کالایی متناسب با نیازش را به او بفروشید. تا مشتری همیشه از یادآوری خرید آن کالا یا خدمات راضی باشد. انتخاب جملات مناسب کارآمدترین وسیله برای جلوگیری از فرار مشتری می باشد.

مشتری مداری با نگفتن این جملات

فکر نکنم ریسک بزرگی باشه.
شاید برای شما ریسک نباشه ولی برای مشتری ریسک است! لزومی وجود ندارد یک مشتری با وقت و پول خود در هر خرید ریسک کند. هرچند ریسک کوچک و ناچیز باشد.

در موردش نگران نباشید.
هرچند نگرانی یک حس غریضی مفید برای دفاع یا آینده نگرانی باشد، برخی اوقات نگرانی نوعی ضعف است! مردم دوست ندارند کسی از ضعف او با خبر شود. نگرانی از نپرداختن اقساط یعنی ضعف مالی را به رخ کشیدن، نگرانی از تن خور لباس یعنی ضعف در زیبایی اندام و… . بهتر است از این جملات استفاده کنید: من هم بودم مراقب این موضوع می شدم. یا من هواتونو دارم.

برای خواهرم هم از این بردم.
لزومی نداره حتی اگر یکی از خواهرها یا دوستانتون هم آن کالا رو خریده باشند به مشتری پیشنهاد بدید. فقط کافیه بگید من با این ها می تونم کمکتون کنم.

شما اولین کسی هستید که با این مشکل دارید.
اکثر مشتری ها بدون صحبت کردن دنبال کالای مورد نظر خود می گردد. اما هستند مشتریانی که نظر خود را می دهند تا فروشنده او را به سمت کالای مورد نظر او راهنمایی کند. کافی است شما بگویید: جالبه! دیگه چه چیزهای دیگه ای می توانید بگید؟

اینو امتحان کنید!
امتحان کردن! اینگونه به نظر می رسد که خواسته مشتری برای شما حل و فصل نشده و شما مطمئن نیستید.

مشتری مداری با جملاتی که نباید به مشترین گفت

دیگر جملاتی که در مشتری مداری باید از آن بپرهیزید

خیلی هم بد نیست!
مراقب تمام کلماتی که باعث ایجاد احساس ناراحتی یا نا امیدی در مشتری می شود باشید. رقبای شما هم فرصت کافی برای شکار،  مشتری زمان کافی برای به اشتراک گذاشتن تجربیان خود با دیگران را دارند.

شما نباید آن کار را می کردید!
در حالی که این درست است مشتری نباید قبض خود را دور می انداخت یا به پیام های شرکت توجه می کرد، ولی گفتن این جمله تغییری در موقعیت ایجاد نمی کند. به عبارت دیگر دردی را دوا نمی کند و فقط باعث بروز احساس خشم همراه با خجالت ولی نعمت شما خواهد شد. به جای این جملات راه حلی ارائه کنید. البته در این موقعیت هرگز نگویید «معذرت می خواهم» چون شما مشکلی ایجاد نکردید! ولی فقط بگویید «متاسفم» … و فراموش نکنید، نگویید «ما» بگویید «من»!

آرام باشید.
گفتن این جمله خشم مشتری را مثل دیگر جملات بر می انگیزد! بله درست است که مشتری نیاز به آرام شدن دارد ولی گفتن این جمله راه حلی ارائه  نمی کند. فقط باعث خشمگین تر شدن مشتری می شود. شما با گفتن جملات «من می فهمم» یا  «من درک می کنم» کم کم آرامشان کنید. سپس شروع به ارائه راه حل کنید.

من سفارش شما رو تو اولین فرصت که تونستم تحویل میدم!
اولین فرصت یعنی چه موقع؟ فردا؟ یک هفته بعد؟ یک ماه بعد! بهتر است برای نوبت دهی یک تقویم و برنامه ریزی داشته باشید. با  نگاه کردن به آن بهترین زمان قطعی را به مشتری دقیقاً اعلام کنید. اگر واقعاً مطمئن نیستید که چه موقع می توانید سفارش را تحویل دهید. بهتر است مشخص کنید در چه تاریخی می توانید تماس بگیرید و روز تحویل را مشخص کنید.

مشتری مداری با نگفتن جملاتی که مشتری نمی خواهد بشنود

مطالب مرتبط
چگونه با مشتری صحبت کنم؛ جملاتی که مشتری نمی خواهند بشنوند. (2)
با مشتری چگونه صحبت کنم؛ جملاتی که مشتری نمی خواهد بشنود. (3)

نظر شما چیه؟

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال ضد روبات (الزامی)