جدیدترین مطالب خلاقیت
خانه » اسلاید » خاتون: نگاره های نفیس و اصیل ایرانی در ترکیب با هنر مدرن

خاتون: نگاره های نفیس و اصیل ایرانی در ترکیب با هنر مدرن

«خاتون» یکی از قدیمی‎ترین و اصیل‎ترین واژه‌های فارسی است که از سغدی به آثار فارسی دری وارد شده است. لقب «خاتون» برای شهبانوها در آسیای میانه به کار می‌رفت و بعدها برای زنان فرمانروایان خوارزمشاهی، سلجوقی و چنگیزی نیز به کار رفت. این واژه اصیل ایرانی به زبان ترکی نیز وارد شده است و در ترکی عثمانی به صورت qādïn و در ترکی استانبولی به شکل kadın در آمده است که به عنوان لقبی احترام‌آمیز برای زنان بزرگ به‎کار می‎رود.

خورشید خانوم- حسین سهراب زاده- تابلو خورشید خانم- تابلو خاتون

اکنون پس از هزاران سال اصالت، نگاره‎های نفیس و دلربای خاتون با همان طرح و نقش اصیل ایرانی زینت بخش خانه و محل کار ایرانیان شده است. نگاره‎هایی اصیل و ماندگار که بیانگر پاکدامنی، بزرگ منشی و محبت بی‎پایان بانوان ایرانی و نمادی فاخر از فرهنگ و ادب ایرانیان است؛ نگاره‎هایی که چنان چشم‎نواز و نفیس و خواستنی هستند که حس تحسین هر بیننده‎ای را بر می انگیزد.

خاتون، خورشید خانوم، قابل عکس خاتون، تابلو خاتون، حسین سهرابزاده

به تازگی «حسین سهراب زاده»، هنرمند و عکاس خلاق ایرانی با ترکیب نگارگری های خاتون با هنر عکاسی توانسته تحسین مخاطبان و منتقدان زیادی را به آثار خود جلب کند. البته پیش‎تر نیز شاهد آثار فاخری از آقای سهراب زاده در زمینه عکاسی بوده ایم اما خود او هم معتقد است ترکیب اصالت نگاره های نفیس و دلربای خاتون هنر عکاسی با تکنیک‎های مدرن پردازش تصاویر توانسته تعریف جدیدی از هنر عکاسی را ارائه دهد.

خاتون فیروزه ای، حسین سهراب زاده، خورشید خانم

سهراب زاده معتقد است که نگاره های زیبای خاتون، آثاری اصیل، فاخر و ستودنی هستند که می‎توانند به عنوان نماد فرهنگ اصیل و غنی مردم ایران زمین به صورت جهانی معرفی شوند. از نظر حسین سهراب زاده مهمترین ویژگی‎هایی که نگاره‎های خاتون را منحصر به فرد می‎سازد را می‎توان به صورت زیر خلاصه نمود:

– تجلی هنر اصیل و زیبای ایرانی با نقش و نگارهای دلربا و جذاب
– طراحی بسیار جذاب، دلربا و نفیس به صورت برجسته (سه بعدی) که سبب تمایز چشمگیر با هر اثر هنری دیگر می‌شود
– الهام بخش طراوت، شادابی و زندگی، به طوری که هر مخاطب را مجذوب زیبایی خود خواهد کرد
– دارای طرح‎ها و رنگ‎های اصیل ایرانی (طلایی، فیروزه‎ای و…) که باعث القای حس شادمانی و نشاط ‎در بینندگان می‎شود
– دارای نقش و نگارهایی که از نظر روان شناسی حس شادابی، سرزندگی و انرژی مثبت را در مخاطب ایجاد می‎کند
– زیباترین، به یاد ماندنی ‎ترین و شکیل ‎ترین یادگاری، هدیه و نماد که هر مخاطب را شیفته و مجذوب خود می‎کند

خاتون، خورشید خانوم، حسین سهراب زاده
سهراب زاده تابلوهای خاتون را هدیه ‎ای نفیس و ماندگار برای هر مناسبت، هر سن و هر شخص می‎داند و معتقد است زندگی و طراوت نگاره های اصیل ایرانی خاتون، چنان نفیس و ارزشمند است که می تواند زینت بخش خانه، اتاق پذیرایی، اتاق خواب و محل کار همه افراد، فارغ از ایرانی یا خارجی باشد.

شایان ذکر است تابلوهای نقش برجسته نفیس و ارزشمند خاتون که توسط فروشگاه دانش بنیان کارآفرین شاپ و توسط کارآفرینان ایرانی تولید شده است، هم اینک با تخفیف ویژه و قیمت استثنائی در وب سایت نت برگ قابل ارائه شده است و علاقه مندان می‎توانند با مراجعه به این وب‎سایت (اینجا کلیک کنید) با تهیه تابلوهای نفیس خاتونبه خانه و محل کار خود طراوتی اصیل بیفزایند.

یک نظر

  1. سلام خیلی قشنگه
    کاش تو هنر فرش بافی یا انیمیشن سازی هم بیشتر از ای تصاویر استفاده بشه

    راستی لینک کلیک کنید رو بزرگتر کنید یا با یک تصویر gif اینجا کلیک کنید بنویسید.
    با تشکر

نظر شما چیه؟

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال ضد روبات (الزامی)