جدیدترین مطالب خلاقیت
خانه » خلاقیت و نوآوری » اختراعات و ایده های نو » آموزش ساخت حباب آب خوراکی به جای بطری پلاستیکی

آموزش ساخت حباب آب خوراکی به جای بطری پلاستیکی

آموزش ساخت حباب آب خوراکی در منزل water_bubble

 

حباب آب خوراکی که مثل يک بادکنک پر از آب کوچک به نظر می‌رسد، از مواد خوراکی توليد شده که برای بدن هيچ ضرری ندارد و می‎تواند به عنوان جایگزینی برای بطری‎های پلاستیکی آب به کار رود. مصرف کننده‌ می‌تواند هر حباب را در ميان دندان‌ها فشرده و آب آن را سربکشد و يا کل آن را بجود و آب آن را بياشامد.

 

آموزش روش ساخت حباب آب خوراکی در خانه:

موادی که اين حباب را تشکيل می‌دهد بدون ضرر بوده و ارزان است – هرکدام حدود دو سنت هزينه می‌برد – و هرکسی حتی در خانه خود هم به راحتی می‌تواند آن را توليد کند.

 

مواد و وسایل لازم برای ساخت حباب آب خوراکی:

1. «سديم الژينيک» يا آلژينيک اسيد

2. «لاکتات کلسيم»

* هر دو ماده فوق، مواد شيميايی ارزانی هستند که راحت قابل دسترسی و خريد است.

3. يک ظرف آب حاوی چهار ليوان آب

4. يک ظرف حاوی يک ليوان آب آشاميدنی (اين آب آشاميدنی همان آبی است که در حباب خود ذخيره می‌کنيد.)

5. يک ظرف آب ديگر برای شست‌و‌شو

6. يک هم‌زن

7. يک قاشق گود.

آموزش ساخت حباب خوراکی آب آشامیدنی Water_Bubble_Eating

روش ساخت حباب آب خوراکی:

يک گرم سديم آلژينيک را در ظرف آب آشاميدنی ریخته و با هم‌زن آن را حسابی مخلوط کنيد. سپس آن را برای ۱۵ دقيقه کنار بگذاريد تا حباب‌های آن از بين برود.

پس از گذشت زمان ۱۵ دقيقه، پنج‌گرم لاکتات کليسم را به درون ظرف آبی که حاوی چهار ليوان آب است بريزيد و به آرامی آن را به هم بزنيد. با قاشق و به آرامی برای چند دقيقه هم بزنيد تا مطمئن شويد تمامی لاکتات کلسيم، حل شده است.

در مرحله بعد توسط قاشق گودی که در دست داريد، به آرامی آب آشاميدنی که به سديم آلژينيک مخلوط شده را برداشته و به آرامی در مخلوط آبی که با لاکتات کلسيم مخلوط شده است، رها کنيد. به محض اين که با قاشق آن را در محلول بگذاريد، می‌بينيد که به شکل يک حباب خود را می‌گيرد.

چند بار ديگر می‌توانيد اين کار را انجام دهيد. فقط مطمئن شويد که بيش از حد ظرف را با حباب‌های تشکيل شده، پُر نکنيد.

همين طور که نگاه می‌کنيد، حباب‌ها شکل می‌گيرند. با يک قاشق و به آرامی محلول را خيلی آرام هم بزنيد. اين کار را به مدت سه دقيقه ادامه دهيد.

پس از سه دقيقه، به آرامی حباب‌ها را با يک قاشق بزرگ خارج کنيد و درون يک ظرف آب بگذاريد تا پروسه را متوقف کند.

حباب آب‌آشاميدنی و خوراکی شما آماده است. به محض اين که فشارش دهيد از آن آب بيرون می‌آيد.

 

کلیه مراحل فوق در ویدیوی آموزش ساخت حباب آب آشامیدنی خوراکی در زیر به صورت تصویری قابل مشاهده است:

 

در مورد جایگزینی حباب خوراکی آب آشامیدنی برای حل معضل زباله‎های حاصل از بطری‎های پلاستیکی  آب آشامیدنی در اخبار آمده است:

سه طراح اسپانيايی حبابی خوراکی ساخته‌اند که حاوی آب آشاميدنی است، می‌توانيد آن را همه جا همراه داشته باشيد و در هنگام تشنگی، آن را در دهان گذاشته و بخوريد.

به گزارش سايت «مشبل» گارسيا گونزالز، گيلوم کوخه و پير پازلير سه طراحی هستند که اين حباب با نام «اوهو» را ساخته‌اند که ديگر برای حمل آب آشاميدنی به بطری پلاستيکی نيازی نيست. نه زباله پلاستيکی در کار است و در نتیجه نيازی به بازیافت بطری‌های پلاستيکی هم نیست.

به گزارش «شورای هوای پاک»، چيزی حدود ۵۰ درصد از مقدار ۲.۴ ميليون تُن بطری زباله‌های پلاستيکی، حاوی بطری‌های آب است. اين شورا گفته با توليد «اوهو» می‌توان به مقدار قابل توجهی توليد بطری پلاستيکی را کاهش داد.

اين حباب که مثل يک بادکنک پر از آب کوچک به نظر می‌رسد، از مواد خوراکی توليد شده که برای بدن هيچ ضرری ندارد. هر مصرف کننده‌ای يا می‌تواند هر حباب را در ميان دندان‌ها فشرده و آب آن را سربکشد و يا کل آن را بجود و آب آن را بياشامد.

به گزارشی که «هافينگتون پست» نوشته، اين حباب توسط روشی به نام «اسفريفيکيشن» که در سال ۱۹۴۶ پايه‌گذاری شد و هنوز در برخی صنايع غذايی و برای ساخت غذاهای مدرن، کاربرد دارد، ساخته می‌شود.

موادی که اين حباب را تشکيل می‌دهد بدون ضرر بوده و ارزان است – هرکدام حدود دو سنت هزينه می‌برد – و هرکسی حتی در خانه خود هم به راحتی می‌تواند آن را توليد کند. «اوهو» جايزه «لکسوس» ۲۰۱۴ را برای سه طراح اين پروژه به ارمغان آورده است.

هرچند در حال حاضر مراحل اوليه ساخت اين محصول اجرايی شده، ولی توليد انبوه و نيز چگونگی انتقال آن به دست مشتری در دست بررسی است«اوهو» هنوز در بازار و برای مشتريان توزيع نشده ولی سايت حاميان محيط زيست «این هبيتت دات کام» ويديويی سه دقيقه‌ای توليد کرده و در آن روش ساخت «اوهو» را نشان می‌دهد.

ودیوهای دیگری در زمینه ساخت حباب خوراکی آب آشامیدنی در اینجا و اینجا قابل مشاهده است.

۷ نظر

  1. واقعا جالبه تو مهمونی ها خیلی خوب میشه

  2. تو رستوران ها مشتری میشه باهاش جذب کرد… مرسی که ایده های خوبی برای پول درآوردن میذارید.

  3. برای فیلم های تخیلی هم به درد میخوره
    فیلم سازها ببینند.

  4. ممنون از اموزشتون فقط من انجام دادم اولا کلسیم لاکتات خوب تو اب حل نمیشه دوما وقتی محلول سدیم رو تو محلول کلسیم میریزم اونجور شفاف در نمیاد بعضی وقت ها هم حل میشه تو کلسیم اشکال کارم کجاست؟ خوب گرد و با قشای محکم در نمیاد اصلا ممنون میشم راهنماییم کنید

    • سلام دوست عزیز
      در آزمایش های شیمی pH و دما (و حتی فشار) عوامل خیلی مهمی هستند. همینطور درجه خلوص مواد مصرفی خیلی مهم هست چون ممکنه در صورت وجود ناخالصی یکسری واکنش های ناخواسته ایجاد بشه که از نتیجه دورتون کنه.
      البته من این آزمایش رو انجام نداردم و توصیه نمیکنم انجام بدید و مسئولیت آن بر عهده خودتان است ولی به نظر میرسد با اصلاح شرایط محیطی (دما و pH) و بالا بردن خلوص مواد مصرفی (مثلا اب مقطر بجای آب، مواد اولیه با کیفیت تر و…) به نتیجه بهتری برسید. ابن موارد مثل فوت کوزه گری میمونه و باید با دقت بررسی بشه تا بهترین حالت بدست بیاد.

      • شماکه مقاله علمی میزارین باید خودتون امتحانش کنید و به قول خودتون تمام جوانب و فوت هاش رو در بیارید بعد برا مردم طرز تهیه بزارین??

  5. شماکه آموزش علمی میزارین باید خودتون امتحانش کنید و به قول خودتون تمام جوانب و فوت هاش رو در بیارید بعد برا مردم طرز تهیه بزارین??

نظر شما چیه؟

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال ضد روبات (الزامی)